fbpx

Online adverteren?

Waar moet je beginnen? In dit bericht laten we zien welke mogelijkheden je hebt om online te adverteren.

De kanalen die het meest voor de hand liggen zijn de social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. Daarnaast kun je adverteren op zoekmachines, zoals Google. Google biedt je de mogelijkheid om te adverteren via YouTube, Google zoeken, Google display, Google Shopping en Google Maps. Als je niet thuis bent in het online adverteren, zal je budget snel opraken.

Online adverteren uitbesteden? Goed idee! Online marketingbureau’s hebben expertise in huis die ze al jarenlang inzetten voor hun klanten.

Solution Online kan u daarbij van dienst zijn!

Zorg dat ook uw bedrijf gezien wordt!

De verschillende social media kanalen zijn ideaal om uw berichten, aanbiedingen, actie’s, workshops en expertise onder de aandacht te brengen.

Naast het zichtbaar zijn of worden voor (potentiële) klanten is de inhoud van het bericht heel belangrijk voor de zoekmachine optimalisatie.

Door de contentmarketing goed in te zetten en daarbij je plan naadloos laat aansluiten bij uw social media gebruik, bent u aanwezig op die momenten waarop uw (potentiële) klanten naar uw bedrijf zoeken.

Welke social media kanalen zijn er?

Er komen steeds meer social media kanalen bij. En dat is gunstig. Dit betekent dat je in je marketingplan een gedegen keuze kan maken waarop je aanwezig bent en welke kanalen je bewust niet gebruikt. Onze marketing managers maken voor U de keuze voor de juiste kanalen. Een mooi voorbeeld is onze eigen project: Blik op Groningen. Belangrijke kanalen zijn onder andere;

Facebook

Facebook is in Nederland met meer dan tien miljoen gebruikers het grootste social media kanaal. Dit kanaal is heel geschikt om interactie te voeren met
(potentiële) klanten.

Veel consumenten stellen vragen via Messenger of gewoon in een reactie. Vragen als wat kost het, wanneer heb je het op voorraad en kan ik dit bestellen en afhalen zijn veel voorkomende vragen waar je als ondernemer natuurlijk op inspeelt.

Bekijk hier ons portfolio.

Instagram

Instagram is een sterk groeiend social mediakanaal en heeft in Nederland ruim 4 miljoen gebruikers. Het kanaal wordt vooral gebruikt door jongeren en bedrijven.

Bedrijven gebruiken Instagram om naamsbekendheid te creëren. Instagram wordt vooral gebruikt om foto’s/video’s te plaatsen.

Voor bedrijven is het belangrijk om afbeeldingen te plaatsen die aanspreken, deze maken onze vormgevers voor Uw bedrijf.

De berichtgeving zal ondersteund worden door een juist gebruik van hashtags.

Bekijk hier ons portfolio

LinkedIn

LinkedIn kent in Nederland bijna 4,5 miljoen gebruikers en is daarmee een belangrijk social media kanaal. LinkedIn is vooral gericht op de zakelijke markt
en kent persoonlijke- en bedrijfspagina’s.

Vooral voor bedrijven die zich richten op B2B markt is dit een heel geschikt kanaal. Maar ook voor het plaatsen van
vacatures.

YouTube

YouTube is met ruim acht miljoen gebruikers het op één na meest gebruikte social mediakanaal. YouTube wordt gebruikt om video’s te plaatsen en

bedrijven gebruiken het om naamsbekendheid te creëren.

Je kan YouTube als bedrijf gebruiken om video’s op te zetten waarnaar gelinkt wordt vanuit de website.

Wij verzorgen zowel animatie als bedrijven films. Daarnaast hebben wij een eigen vlog kanaal met meerdere leuke vlogs.

Bekijk hier het kanaal van Solution Channel.

Call Now Button